Aanpak: modulair en resultaatgericht

De methode die Finch gebruikt is geïnspireerd op Design Thinking en Lean Startup. Het op maat gemaakte programma heeft duidelijke mijlpalen en resultaten die volgens afspraak opgeleverd worden.

Afhankelijk van de situatie kan het hele programma doorlopen worden of op verschillende momenten in het traject gestart of gestopt worden. Dit kan in de vorm van een workshop van een dag tot een project van enkele maanden. Dit leidt tot een resultaatgerichte aanpak op maat die past bij het vraagstuk van uw bedrijf. Of dit nou gaat om een flexibele MKB onderneming of een slagkrachtige multinational. Met onze drive, brede ervaring en hands-on aanpak passen wij ons makkelijk aan iedere organisatie aan.

Er zijn voor Finch Innovation verschillende rollen denkbaar, bijvoorbeeld: coach, proces versneller, trainer, workshop facilitator of projectmanager. Onze vergoeding is volledig beheersbaar: we plannen per fase en u kunt bij ieder station uitstappen.

Kan Finch u helpen succesvol innoveren?


Discover

'In deze snel veranderende wereld weet ik dat we moeten vernieuwen om relevant te blijven.

 Maar wat, wanneer en hoe doe ik dat?'

In deze fase definiëren we wat, waar en wanneer we willen en kunnen innoveren. Samen met u duiken we diep in de huidige en toekomstige situatie (trends, klanten, markt, concurrentie, organisatie, technologie) en scannen naar nieuwe groeimogelijkheden. Dit resulteert in relevante innovatie focusgebieden ('Must Win Innovatie Battles'): gebieden waar uw organisatie kan vernieuwen en groeien. Deze worden uitgewerkt in een concrete innovatiestrategie en heldere roadmap.


 In deze fase worden onder andere de volgende innovatietools gebruikt:

Visie canvas, Innovation Readiness scan, Analytics, Customer Journey Mapping, Goal focus tool, Portfolio management, Strategic Roadmap, Business & Technology Roadmap, Lego Serious Play, Stakeholder Mapping

 


Co-create

 ‘Ik zie kansen voor mijn bedrijf, maar hoe creëren we concepten waar klanten echt op zitten te wachten?

En, hoe verdienen we daar geld mee?’

In de ‘Co-create’-fase creëren we nieuwe productconcepten waar bewezen vraag naar is met een gezond verdienmodel. Samen met u bepalen we wie de (potentiële) klanten zijn en welke behoeften en pijnen zij ervaren: “Welk probleem lossen we nu echt voor wie op?”. Met behulp van bewezen kwalitatieve en creatieve technieken genereren we ideeën die vertaald worden in relevante product/dienst-concepten en verdienmodellen. De meest kritische aannames worden hierbij getoetst bij de klant. Dit resulteert in 1 tot 3 gevalideerde waarde proposities met een bijbehorend business model.


Er wordt in deze fase gebruik gemaakt van onder andere de volgende innovatietools:
Value Proposition Canvas, Buyer Personas, Business Model Canvas, Lean Canvas, Customer Journey Mapping en verschillende brainstorm technieken en workshops.


Deliver

  ‘Ik heb een waardevol productidee,

maar hoe krijgt onze organisatie dit snel en succesvol naar de markt?’

In de rol van innovatie projectmanager zorgen we er in deze fase voor dat uw waardevolle productidee ook daadwerkelijk gerealiseerd wordt. Om dit proces te versnellen, bouwen we zo snel mogelijk prototypes en experimenteren hiermee bij de doelgroep. Dit is een iteratief proces. We maken gebruik van de Lean Startup methode waarbij snel testen, leren en bijsturen centraal staat. Het resultaat is een bewezen prototype en een heldere launch tactiek, bestaande uit een marketing- , sales en een productieplan. Zo is uw organisatie helemaal klaar voor een succesvolle introductie.


Wij gebruiken in deze fase onder andere de volgende innovatietools:

Design Thinking, Lean Startup, Project Management, Program Management, Sprints, Stakeholder Management,  Marketing & Sales Plan.